Első kerék meghajtás

Amennyiben a motorházban a motorblokk keresztbe van elhelyezve, az jellemzően első kerék meghajtásra utal. A rendszer sajátossága, hogy a kormányzott kerekek vannak meghajtva a féltengelyek segítségével. A kormányzás miatt a féltengelyek egy csuklóval vannak egybeépítve, melyeket porvédő gumiharangok védenek. Amennyiben a gumiharangok kirepedeznek, a rendszerbe szennyeződés kerül, amely idő előtti meghibásodást okozhat, ezért ezek időszakos ellenőrzését célszerű elvégezni. Amennyiben állapotuk nem kifogástalan (töredezett, repedezett), a nagyobb költségek megelőzése érdekében mindenképpen javasolt azok cseréje. A gumiharang repedezettségére utalhat az autó alatt jelentkező lecsöpögött zsírfolt, de nem minden esetben van a jelenségnek látható jele, ezért rendszeresen ellenőrizze, vagy ellenőriztesse. A szervizek a kötelező szerviz keretében általában ezek ellenőrzéséről is gondoskodnak.

Hátsó kerék meghajtás

Amennyiben a motorházban a motorblokk hosszában van elhelyezve, a jármű jellemzően hátsó kerék meghajtású. Egy műszakilag stabil, kevés meghibásodással járó megoldás. Vezetés szempontjából teljesen máshogy reagál a jármű, mint első kerék meghajtás esetén. A felső és a sport kategória jellemző meghajtása, mivel ott rendkívül nagy szükség van az általa nyújtott menetstabilitásra.

Összkerék meghajtás

Bonyolult műszaki megoldás, amely összetettségénél fogva a korábbiaknál több meghibásodási lehetőséget is hordoz magában. Vezetési élmény és menetstabilitás szempontjából ugyanakkor rendkívül előnyös megoldás. Szélsőséges körülmények között egy első vagy hátsókerék meghajtással rendelkező autóval gyakran mozdulni sem lehet, míg az összkerék meghajtású jármű könnyedén megbirkózik az akadállyal.