Első fékbetét csere

A fékbetét az egyik legtipikusabb kopóalkatrész. A régebbi gépkocsikban meghatározott kilométer megtétele után szakszervizben állapotellenőrzést és szükség esetén cserét igényelt. Napjainkban már sok modellnél elektronikus fékbetét-kopás visszajelző teszi kényelmesebbé a gépkocsivezető dolgát. Amennyiben ez a kontroll-lámpa jelezni kezd, lehetőség szerint mielőbb vigye szakszervizbe autóját (max. 1-2 ezer km). A gyártó által előírt időszakos szerviz során az első fékbetét ellenőrzésére és szükség esetén cseréjére sor kerül.

Kopott fékbetét
Amennyiben nincsen az autóban kopás visszajelző rendszer, és nem cserélték ki időben a fékbetétet, úgy fékezéskor jellegzetes fémes, csikorgó hangot ad.

Főfékhenger
A fékpedál megnyomásakor a főfékhenger hozza működésbe a fékrendszert. A főfékhenger szivárgása miatt levegőssé válhat a fékrendszer. Ilyenkor a fékpedál beesik, a fékhatás megszűnik, ami alkalmatlanná teszi a járművet a közlekedésre. Ebben az esetben a járművet vontatni tilos, azt kizárólag trélerrel juttathatja szervizbe.

Fékmunka-henger megszorulása
A fékmunka henger a fékpedál megnyomásakor hozzászorítja a fékbetétet a féktárcsához. Megszorulása esetén a henger a fékbetétet folyamatosan nekiszorítja a féktárcsának, amely túl gyors, idő előtti fékbetét-kopást eredményez. A jelenség hatására súrlódó hang hallható a kerék felől, de a súrlódás miatt kissé el is húzhat az autó. Gyakori azonban, hogy a vezető számára a hiba észrevétlen marad és csupán a kopás-visszajelző lámpa jelzi az idő előtti elhasználódást. Amennyiben szokatlanul hamar kopik el az autó fékbetétje, érdemes tehát a fékmunka-henger meghibásodására gyanakodni.