Ékszíj-csere
Az ékszíj a jármű hűtését és az áramtermelő generátort működteti, ami biztosítja a töltést a jármű elektronikus rendszerei számára. Számos modellnél azonban a szervo és a légkondicionáló meghajtásáról is ez az alkatrész gondoskodik. Ezen kívül létezik még az ún. vezérmű-ékszíj is, de annak cseréje nem tartozik a gyorsszerviz műveletei közé.   Az ékszíjak állapotának ellenőrzését minden kötelező szerviz során meg kell tenni. A művelet egy egyszerű szemrevételezéssel történik, ahol megvizsgáljuk az anyag töredezettségét, szakadozottságát. Ezt követően egy egyszerű ujjrátéttel ellenőrizhető a szíj rugalmassága, feszessége.

Túl feszes ékszíj
Az ékszíj problémák közül ez a legaljasabb, mivel ez semmilyen jól érzékelhető tünettel nem társul, azaz a vezető nem is veszi észre a hibát, csak amikor annak már egyéb káros következményei vannak. Szerencsés esetekben egyszerűen hamarabb megnyúlik, elszakad az ékszíj, de nem ritka, hogy a túl feszes ékszíj tönkreteszi az általa összekötött alkatrészek csapágyait. Ilyenkor a motor felől zörgő, kereplő hang hallatszik.
                                    
Túl laza ékszíj
Mindenki előtt jól ismert a laza ékszíj okozta visító, sikító hang, ami főleg a jármű indulásakor jelentkezik. Ennek veszélye, hogy elkoptatja, kiszálasítja az ékszíjat, ami miatt rendkívül hamar tönkremegy, elszakad az ékszíj. Emellett ingadozik a generátor töltése, az ingadozó áram pedig hosszú távon lemerítheti az akkumulátort.

A laza ékszíj a motor hűtésrendszerét sem működteti megfelelően, ami túlmelegedést okozhat komoly károkat idézve elő a motorban. Ennek jele a hűtővíz felforrása. A hűtővíz felforrása viszont nem minden esetben erre vezethető vissza. Oka lehet még, hogy nem nyílik ki a termosztát. A termosztát mindaddig zárva van, míg a motor nem éri el az üzemi hőfokot. Ilyenkor csak a motorban lévő víz melegszik. Az üzemi hőfok elérésekor ki kell nyílnia a termosztátnak, hogy az egész rendszer megfelelően működhessen.

Ékszíj szakadás
Az ékszíj elszakadásáról azonnal tájékoztat bennünket a jármű műszerfala a piros színű töltés lámpa felgyulladásával és folyamatos világításával. Mivel az ékszíj gondoskodik a hűtésrendszer működtetéséről, ilyenkor azonnal le kell állítani a járművet, nehogy felforrjon a víz.