Gyorsszerviz
Gyorsszerviznek nevezünk minden olyan műveletet, amely 1 órán belül teljesíthető. Ilyenkor a kényelmesen kialakított ügyfélvárónkban egy kávé vagy frissítő ital mellett is megvárhatja, amíg munkatársaink elvégzik a szükséges műveleteket.
Olajcsere + olajszűrő-csere (Castrol 10W40) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levegőszűrő-csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Első fékbetét csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Légkondicionáló feltöltése |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ékszíj-csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyertya-csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gömbfej-csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Izzócsere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kipufogó hátsó dobcsere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szélvédő feltöltés |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intelligens számítógépes diagnosztika |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Futómű állítás |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lengéscsillapító csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Irányadó áraink tájékoztató jellegűek. A művelet árát a jármű kategóriája és típusa jelentősen befolyásolhatja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fékbetét csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Féktárcsa csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fékdob csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fékolaj csere |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Irányadó áraink a lehető legalacsonyabb kiindulási értéket képviselik. A végső árat a jármű kategóriája és típusa jelentősen befolyásolhatja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A futómű problémáját jelzi, ha érezhetően megnő a fékút, hajózáshoz emlékeztetően ring az autó az úton, úszik az autó eleje vagy hátulja, romlik az autó úttartása, kagylósan kopnak a gumik és pattog a kerék.
A javítás mulasztásának következményeként a gömbfejeket, az ún. silentblock-okat nagyobb terhelés éri, ezért hamarabb mennek tönkre, mint rendeltetésszerű használat mellett, sőt, a gumik kopása is jelentősen megnő. Szélsőséges esetben akár a kormányművet is tönkreteheti a rossz lengéscsillapító.
Könnyen belátható, hogy a költségek könnyedén felszökhetnek akár az eredeti probléma elhárítási költségeinek 10-szeresére. Kifizetodő tehát a rendszeres karbantartás és a problémák azonnali kezelése, mert ezzel is jelentős ráfordításoktól kímélheti meg magát. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csigás kormánymű Ez a műszaki megoldás általában a régebbi és a nagy autókra jellemző (pl. BMW 7-es sorozat). Ez a zárt rendszer jellemzően ritkán hibásodik meg. Ha olajszivárgást észlel a kormányműből, mindenképpen keresse fel szakszervizünket, ahol megszüntetjük a szivárgás okát és szükség szerint pótoljuk az olajat. Sok megtett km-t követően elofordulhat, hogy a természetes kopás miatt megnövekszik a kormány holtjátéka, ilyenkor itt van mód az utánállításra. A csigás kormánymű jellemzője a hosszú hibamentes élettartam.
Fogasléces kormánymű Egyszerű szerkezete miatt igen kedvelt, a legtöbb mai személyautót ilyen kormányművel szerelik. Különösebb karbantartást nem igényel, A fogaslécet lezáró gumiharangok azonban idővel kirepedezhetnek. Ezeket cserélni szükséges, mert a bejutó por miatt előbb elkopnak a belső alkatrészek, amire a megnövekedett holtjáték, de akár kanyarodáskor rendellenes hang is utalhat.
Szervo A kormányzást megkönnyítő rásegítő rendszer, a szervo meghibásodására alapvetoen az utal, ha nehézzé válik a kormányzás. Hidraulikus szervo esetén elofordulhat az is, hogy a kormány forgatását szokatlan síró hang kíséri.
Amennyiben hidraulikus szervóval van felszerelve jármuve és a rendszerből olajszivárgást észlel (a motorolaj ellenőrzéséhez hasonlóan) ellenőrizni kell a hidraulika tartályban az olajszintet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A hajtómű gondoskodik a jármű motorja és a karosszéria közötti kapcsolatról, azaz ez hozza mozgásba a járművet. Főbb részei: a kuplung, a váltó, a kardántengely , a differenciálmű, valamint a meghajtás.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alapvetően megkülönböztetünk benzin (Otto) és dízel üzemű motorokat. Mindkét típusra kiemelten fontos, hogy legyen benne elegendő motorolaj, és megfelelo legyen az olajnyomás. A gépkocsivezető a motorolaj szintjét álló motor mellett az olajteknőbe nyúlva ellenõrző pálcával (nívópálcával) tudja ellenőrizni. Az olaj szintjének a pálcán a minimum és a maximum között kell lennie.
Olajnyomás A motorolaj hűti és keni a rendszert, így a nem megfelelő olajszint és nyomás hatására a rendszer túlmelegedhet (besül a motor), amely hatására teljesen tönkremegy. Ilyenkor van szükség a félve emlegetett és nagyon költséges motorgenerálra.
Ha járó motornál világít a piros fényű olajnyomás visszajelző lámpa a műszerfalon:
A motorhoz kapcsolódó rendszerek:
vízpumpa önindító gyújtás |