Ewo2000

Gyorsszerviz

 

Gyorsszerviznek nevezünk minden olyan műveletet, amely 1 órán belül teljesíthető. Ilyenkor a kényelmesen kialakított ügyfélvárónkban egy kávé vagy frissítő ital mellett is megvárhatja, amíg munkatársaink elvégzik a szükséges műveleteket.

 

Olajcsere + olajszűrő-csere (Castrol 10W40)

10000 Ft + 900 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Levegőszűrő-csere

700 Ft munkadíj

Első fékbetét csere

5000 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Légkondicionáló feltöltése

8000 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Ékszíj-csere

2000 Ft + 700 Ft munkadíjtól

Gyertya-csere

2000 Ft + 1000 Ft munkadíjtól

Gömbfej-csere

2000 Ft + 2000 Ft munkadíjtól

Izzócsere

600 Ft + 500 Ft munkadíjtól

Kipufogó hátsó dobcsere

6000 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Szélvédő feltöltés

4000 Ft-tól

Intelligens számítógépes diagnosztika

4000 Ft-tól

Futómű állítás

5000 Ft-tól

Lengéscsillapító csere

6000 Ft + 4000 Ft munkadíjtól

Irányadó áraink tájékoztató jellegűek. A művelet árát a jármű kategóriája és típusa jelentősen befolyásolhatja.

Fékek

Fékbetét csere

3000 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Féktárcsa csere

12000 Ft/db + 3000 Ft munkadíjtól

Fékdob csere

3000 Ft + 3000 Ft munkadíjtól

Fékolaj csere

2300 Ft / litertől

Irányadó áraink a lehető legalacsonyabb kiindulási értéket képviselik. A végső árat a jármű kategóriája és típusa jelentősen befolyásolhatja.

Futómű


A futómű problémáját jelzi, ha


•  érezhetően megnő a fékút,

•  hajózáshoz emlékeztetően ring az autó az úton,

•  úszik az autó eleje vagy hátulja,

•  romlik az autó úttartása,

•  kagylósan kopnak a gumik és pattog a kerék.

 

 

A javítás mulasztásának következményeként a gömbfejeket, az ún. silentblock-okat nagyobb terhelés éri, ezért hamarabb mennek tönkre, mint rendeltetésszerű használat mellett, sőt, a gumik kopása is jelentősen megnő. Szélsőséges esetben akár a kormányművet is tönkreteheti a rossz lengéscsillapító.

 

Költség típusa

Időben történő lengéscsillapító-csere költsége

Elhanyagolt fékbetét-csere várható következményei

Rendszeresen elhanyagolt fékbetét-csere várható következményei

I. eset

Rendszeresen elhanyagolt fékbetét-csere várható következményei

II. eset

Lengéscsillapító csere

6.000 Ft/db-tól

6.000 Ft/db-tól

6.000 Ft/db-tól

6.000 Ft/db-tól

Gömbfej-csere

-

7.000 Ft/db-tól

7.000 Ft/db-tól

7.000 Ft/db-tól

Silentblock csere

-

6.000 Ft/db-tól

12.000 Ft/db-tól

12.000 Ft/db-tól

Futómű állítás

6.000 Ft-tól-

6.000 Ft-tól

6.000 Ft-tól

6.000 Ft-tól

Gumicsere

-

-

6.000 Ft/db-tól

6.000 Ft-tól

Kormánymű csere

-

-

-

nem szervós: 50.000 Ft-tól

szervós: 100.000 Ft-tól

Munkadíj

6.000 Ft-tól

18.000 Ft-tól

23.000 Ft-tól

80.000 Ft-tól

Összes költség

18.000 Ft-tól

43.000 Ft-tól

60.000 Ft-tól

190.000 Ft-tól

 

Könnyen belátható, hogy a költségek könnyedén felszökhetnek akár az eredeti probléma elhárítási költségeinek 10-szeresére. Kifizetodő tehát a rendszeres karbantartás és a problémák azonnali kezelése, mert ezzel is jelentős ráfordításoktól kímélheti meg magát.

Kormánymű


Csigás kormánymű

Ez a műszaki megoldás általában a régebbi és a nagy autókra jellemző (pl. BMW 7-es sorozat). Ez a zárt rendszer jellemzően ritkán hibásodik meg. Ha olajszivárgást észlel a kormányműből, mindenképpen keresse fel szakszervizünket, ahol megszüntetjük a szivárgás okát és szükség szerint pótoljuk az olajat. Sok megtett km-t követően elofordulhat, hogy a természetes kopás miatt megnövekszik a kormány holtjátéka, ilyenkor itt van mód az utánállításra. A csigás kormánymű jellemzője a hosszú hibamentes élettartam.

 

Fogasléces kormánymű

Egyszerű szerkezete miatt igen kedvelt, a legtöbb mai személyautót ilyen kormányművel szerelik. Különösebb karbantartást nem igényel, A fogaslécet lezáró gumiharangok azonban idővel kirepedezhetnek. Ezeket cserélni szükséges, mert a bejutó por miatt előbb elkopnak a belső alkatrészek, amire a megnövekedett holtjáték, de akár kanyarodáskor rendellenes hang is utalhat.

 

Szervo

A kormányzást megkönnyítő rásegítő rendszer, a szervo meghibásodására alapvetoen az utal, ha nehézzé válik a kormányzás. Hidraulikus szervo esetén elofordulhat az is, hogy a kormány forgatását szokatlan síró hang kíséri.

 

Amennyiben hidraulikus szervóval van felszerelve jármuve és a rendszerből olajszivárgást észlel (a motorolaj ellenőrzéséhez hasonlóan) ellenőrizni kell a hidraulika tartályban az olajszintet.

Hajtómű (erőátvitel)


A hajtómű gondoskodik a jármű motorja és a karosszéria közötti kapcsolatról, azaz ez hozza mozgásba a járművet. Főbb részei: a kuplung, a váltó, a kardántengely , a differenciálmű, valamint a meghajtás.

 

Motorblokk

Alapvetően megkülönböztetünk benzin (Otto) és dízel üzemű motorokat.

Mindkét típusra kiemelten fontos, hogy legyen benne elegendő motorolaj, és megfelelo legyen az olajnyomás. A gépkocsivezető a motorolaj szintjét álló motor mellett az olajteknőbe nyúlva ellenõrző pálcával (nívópálcával) tudja ellenőrizni. Az olaj szintjének a pálcán a minimum és a maximum között kell lennie.

 

Olajnyomás

A motorolaj hűti és keni a rendszert, így a nem megfelelő olajszint és nyomás hatására a rendszer túlmelegedhet (besül a motor), amely hatására teljesen tönkremegy. Ilyenkor van szükség a félve emlegetett és nagyon költséges motorgenerálra.

 

Ha járó motornál világít a piros fényű olajnyomás visszajelző lámpa a műszerfalon:

  1. Azonnal állítsa le a járművet , hogy elkerülje a súlyos következményeket
  2. A motor beindítása nélkül (vontatva vagy trélerrel) juttassa szervizbe a járművet. Még akkor se indítsa újra az autót, ha a szerviz csupán néhány méterre van, mert éppen ezen a néhány méteren okozhat hatalmas károkat a motor járatása.

 

A motorhoz kapcsolódó rendszerek:

 

•  vízpumpa

•  generátor

•  önindító

•  gyújtás


Vissza az oldal tetejére