Ewo2000

Meghibásodási diagnosztika:

 

Fémes, csikorgó hangok jelentkeznek fékezésnél: Fékbetét, első fékbetét csere

Erős fékezésnél mély, dübörgő hangokat hall: Fékbetét

Fékezéskor elhúz az autó valamelyik irányba: Fékbetét

Megszorult a kerék és nem mozdul: Fékbetét

Fékezéskor a pedál előre-hátra üt: Féktárcsa

Lecsökkent a fékolaj szintje: Fékolaj

Gyengülő a fékhatás, fékezéskor elhúz az autó: Fékolaj

Beesik a fékpedál: Fékolaj

Zörgo, kereplő hangot hall a motor felől: Ékszíj

Felforr a hűtővíz: Ékszíj

Menet közben elhúz az autó valamelyik irányba: Futómű, Futómű állítás, Első fékbetét csere

Érezhetoen megnőtt az utóbbi időben az autó fékútja: Futómû

Romlik a fékhatás vagy beesik a fékpedál: Elsõ fékbetét csere

Ring az autó az úton, hajózáshoz hasonlatos érzetet okozva: Futómû

Úszik az autó eleje vagy hátulja az úton: Futómû

Szokatlanul rosszá vált az autó úttartása: Futómû

Kagylósan kopnak a gumik és pattog a kerék az úton: Futómû

A klíma meleg levegőt fúj: Légkondicionáló feltöltése

Nehezen indul az autó: Gyertyacsere

Túl nagy a fogyasztás: Gyertyacsere

A futómű felől kopogó, koppanó hang érkezik: Gömbfej-csere

Erőteljesebbé vált a kipufogóhang: Hátsó dob csere

Kormány holtjátékának megnövekedése: Futómû állítás

Fékezéskor hullámzik a fékpedál: Fékdob

Olajszivárgás a kormányműből: Kormánymu

Megnövekedett kormányholtjáték: Kormánymu

A kuplungpedál állása fokozatosan emelkedik: Hajtómu

Csúszik a kuplung: Hajtómu

Nem lehet sebességbe tenni az autót: Kuplung, Váltó, Differenciálmu

Kuplungpedál kinyomásakor síró hang hallatszik: Kinyomócsapágy

Olajfolyás az autó alatt: Váltó többit is tegyük ide, amik folyással járnak

Felforr vagy rendellenesen túlmelegszik a víz: Vízpumpa

Nem indul a benzines motor: Gyújtásrendszer - benzines motor

Nehezen vagy egyáltalán nem indul a dízelmotor: Gyújtásrendszer - dízel motor

 

Autós szlengszótár

 

Nincs kenése: kevés motorolaj van a rendszerben, ami miatt nincs megfelelő olajfilm réteg a motor alkatrészein, amelynek a súrlódástól kellene megvédenie a motort.

 

Megfőzni a motort: felforr a hűtővíz a rendszerben, ami miatt nem képes a megfelelő üzemi hőmérsékleten tartani a járművet. Amennyiben ilyenkor tovább járatjuk a motort, az elégtelen hűtés következtében a hő okozta anyagtágulás miatt megszorul a motor és tönkremegy.

 

Besül a motor: nincs elég olaj a rendszerben, vagy nem megfelelő az olajnyomás, ezért túlmelegszik a motor, és a hő okozta anyagtágulás miatt megszorul.

 


Vissza az oldal tetejére